kolmapäev, 8. oktoober 2008

Kuidas kirjeldada sügist?

Viimastes eesti keele tundides oleme püüdnud kirjeldada sügist. Püüdsime võrrelda sügist erinevate asjadega ja nähtustega, mis meid ümbritsevad. Tulemus oli vägagi üllatav ja humoorikas. Mõned näited teilegi lugemiseks..... :)

Sügisel on loodus meigitud. Aga palju kaunimalt kui peole minev inimene. Sügisel on puud nagu kaunid leegid. Näed tuult toomas aina tumedamaid pilvi. Inimeste silmist on kustumas suvine leek. Linnud tõttavad sujuvalt ja kaunilt soojale maale. Karu ja siil aga lähevad soojadele ja suvistele unemaadele. Sügisel lähevad linnades tuled varem põlema. Maa on nagu lehevaip- sügis on lehtede vallutusmaa. Mulle sügis meeldib. Henry

Sügisel lähevad lehed värviliseks. Sügisel on külmemad tuuled. Üleüldse on sügis külm. Sügisel tuleb lõpus võib olla lumi. Metsas kasvavad seened ja mets läheb värviliseks. Sügisel tuleb end soojalt riidesse panna, sest ilmad lähevad külmaks. Sügisel on mõned puud juba raagus. Mulle sügis väga meeldib, sest siis saab kooli minna!!! Hendrik

Sügis on segane aastaaeg. Üks päev on külm nagu jää ning tuuline nagu karge delfiini pritsimine. Teine päev võib olla aga soe nagu Veenus. Puud on sügisel erilised. Suur vahtrapuu on nagu kirju suur kleit ja väike vaher on nagu väikene tükk lillest. Ilusatest rünkpilvedest võib saada kokku terve pildi muinasjuttu. Eriti mõnus on õues mängida nii, et vihma hakkab sadama ja siis saan tulla koju kuuma teed jooma. Mulle sügis väga ei meeldi, aga ma loodan, et Sulle meeldib. Ingrid

Sügis on ilus, siis kui päike paistab. Sügis on väga värviline. Vahel on torm ja tuul puhub. Lehed lähevad värviliseks, kukuvad puudelt maha ja närtsivad. Minule meeldib väga värvilisi lehti korjata. Mõni sügis on väga päikseline. Mõni jälle väga vihmane. Ilus on vaadata kui puud on värvilised. Tore on jalutada sügiseses metsas. Seal näeb palju seeni. Kui astun kaunite lehtede peale, siis on kuulda krabinat. Hommikuti on pime. Mulle meeldivad värvilised lehed sellepärast, et need on nagu ehted. Minule sügis meeldib. See on ilus aastaaeg. Ann Brit

Sügisel lähevad ilmad juba natukene külmemaks. Tuul on juba külmem ja tugevam, kuid väljas võib veel ju ikkagi päikseke paista. Sügis on üldse kõige värvilisem aastaaeg, sest siis tekivad puude peale värvilised lehed. Ka seened ilmuvad sügisel metsa ning ka mõned puuviljad saavad just sügisel valmis. Enam ei saa vees ujuda, sest karge sügistuul on veetemperatuuri oluliselt külmemaks muutnud. Sügis on ka valmistamise aeg, sest siis hakkavad kõik taimed ja lilled talveuneks valmistuma. Mulle meeldib väga hommikuti seda head sügislõhna nuusutada, sest selles kohe on midagi erilist. Osadel puudel on ilusad värvilised lehed, kuid osad on juba raagu läinud. Sügisel on tore hullata ka värviliste lehtede sees,. Minu meelest ongi sügise peateemaks värvilised lehed. Kuid osad lilled veel ikkagi õitsevad sügisel ka. Näiteks astrid. Minu meelest on sügis ikka päris mõnus, sest siis saab koolis käia. Susanna

Minu arust on sügis kõige ilusam aastaaeg. Natuke on talevigatsus sees, aga sügis on eriline aastaaeg, sest siis on nii kirjud lehed. Eriti ilus on sügise algus, kui puud on ühelt poolt rohelised ja värvid nagu sulaksid teisele poole puud rohelisest kuni punaseni. Aga sügise juures on vilets see kui tuul lendab su kätest läbi, siis on tunne nagu kannaksid jääkuubikutest tehtud kindaid. Jubedam on veel märgade kätega, siis ma usun, et igaüks tahaks oma käed taskusse pista. Kui ma hommikul kooli lähen siis on autoklaasid täis nõrka jääd. Sügis oleks lahedam kui okaspuud oleksid ka värvilised. Aga sügis on nagu ta on - ikka lahe. Mattis



Kommentaare ei ole: